torsdag 11 mars 2010

Gräsänkling

Gräsänkling. Ska det vara något det? Sitta framför TV:n och hoppas att de ska tilltala en. Uppdatera sin facebooksida varannan minut och hoppas att någon ska skriva till en. Väntar på någonting som berättar för en att man finns. Titta på mobilen då och då. Kanske har jag ett missat samtal eller sms, åh ett sms. Det är 118800 som berättar att det är superbilligt att använda deras tjänst. Radera. Passar på att radera några fler. Radera, radera.
Jag kan ju gå ut. Gå på teater kanske. Men nu är jag ju hemma och nyduschad och helt mjuk. Varm och gosig. Laga mat? Jag lagar för mycket, äter för mycket. Framför TV:n. Fastnar i fåtöljen. Jag bara växer och växer in i den gröna fåtöljen och fastnar här. Tur att TV:n fortfarande är på och att datorn är inom räckhåll. Kollar myspace. 15 lyssningar idag. Fantastiskt. Undrar vem som lyssnat. Längtar hem. Jag ska åka hem imorgon. Åka buss. Jag kan ju packa väskan till imorgon. Det tog fem minuter. Trots att jag kånkade runt på fåtöljen som jag verkligen sitter fast i. Jag får nog sova här inatt. Träsmaken gör sig till känna. Gräsänkling. Jag tänker alltid på en gräsand när jag hör det ordet. Jag är en gräsand. Kvack kvack kvack.

Inga kommentarer: