torsdag 11 februari 2010

Tvättstugelapp

Kära grannar

När jag kom ner för att hämta min tvätt hade någon stulit mitt kulörtvättmedel. (Inte vittvättmedlet så uppenbarligen var tjyven ute efter tvättmedel till färgkläder.) Jag skulle inte haft något emot om personen ifråga hade tagit lite medel av mig för att kunna tvätta sina färgrika kläder om den behövde det, men hela paketet?!
Jag får skylla mig själv för att jag inte satte bokningslåskolven i låset, men det som gör mig som mest besviken är att jag inte ska kunna lita på mina grannar. Varför ska jag behöva ta er för potentiella tjyvar? Det leder bara till misstro, förutfattade meningar och misstänksamhet, vilket leder till ett kallare och hårdare samhälle. En trist tillvaro och världsåskådning som jag inte vill gå med på. Ska det vara så? Sköt dig själv och skit i andra?
Till råga på allt skedde detta samma dag som två stycken blev skjutna på vår gata. De blev det samtidigt som jag var nere i tvättstugan. Vad är det som händer?

Vänligen
Anders

Inga kommentarer: