fredag 25 juli 2008

Igår spikade jag upp en av kortväggarna invändigt till friggeboden som jag ska bo i sen. Pappa och jag bygger den. Den är snart klar. Brädorna var redan tillsågade och klara. Det var bara att sätta igång. Jag förberedde mig med min iPod, valde "Alla" i Beirut-mappen. Jag har 33 låtar av Beirut. Satte på mig lurarna och började hamra. 32 låtar senare hade jag en ömmande långfingertopp och en klar vägg. Jag dröp av svett. Det är den varmaste helgen på året.



Jag tog cykeln till Katrinevik. I backen upp såg jag en fin solros som sträckte sig efter solen. Bara en. Väl framme gjorde jag ett snyggt dyk från trampolinen och la mig för att läsa. Jag läser Flyga Drake av Khaled Hosseini. Den är ganska bra. Hemsk. Amir har just gjort ett stort svek mot sin vän.
Sen löste jag korsord. GPs semesterkryss. Det är en av höjdpunkterna under dagen.
Jag kunde inte "Ofruktsam lagårdsbo" men visste att pappa kunde det. Han fick hjälpa mig. Han är bondeson och har vuxit upp med gäss, grisar och kor. Gallko.



På kvällen kom bror med sin S. och pappa efter sin golfrunda. Vi åt och drack och eldade i utekaminen. Mysigt.
På söndag ska jag träffa H-M jag vet inte hur det kommer att gå. Det går säkert bra. Vi har inte setts sedan det tog slut sedan vi gjorde slut. Eller hon, kanske jag ska skriva. Hon gjorde slut. Det är en och en halv månad sedan. Hon har förekommit i mina drömmar de tre senaste nätterna. Så någonting är det ju. När jag tänker på henne, försöker uppleva föreställningen av henne, då knyter det sig i halsen på mig, eller är det i magen det knyter sig, vad gör det i halsen? Snörper? Då blir jag känslosam och svag. Så jag försöker inte uppleva henne så ofta längre. Plötsligt förstår jag vad Börge menade med inlevelse kontra upplevelse i skådespeleriet.
På lördag ska jag gå ut med Siff. Det blir kul. Det är lönehelg så det är säkert kaos på uteställena men det skiter vi i. Får jag träffa H-M bakfull. Ojdå.
Kanske lika bra.

Inga kommentarer: