tisdag 29 juli 2008

Inga bilder idag.
Sitter och svettas och gör inget särskilt.
Idag har jag skrivit brev till teatrar i Göteborg. Det är jobbigt att hela tiden behöva söka jobb. Verka intressant. Sälja sig själv. Ligga på ligga i.
Smsade Rik. Jag ska hälsa på honom imorgon.
Han jobbar som matmor på ett sommarläger.
Det är bra. Så kommer jag ifrån min göraingentingtillvaro. Även om det är skönt.
Men jag får inte fastna. Bli apatisk.
Jag har svårt att ta mig för saker som innebär att ta mig utanför den radie om 5 km som jag rör mig inom.
Insåg just att jag missat sommar på P1. Vet inte vem som pratade idag men det är kul att lyssna på.
Skrev en text till en ny visa. Ska spela in den när jag flyttar ut i friggeboden. Där får jag lite mer plats.
Såg Night on earth igår. Vill spela med i en film. En Jim Jarmuch film. Han är så bra. Ikväll kommer Ghostdog. Den är också bra.
Ser fram emot scenen där samurajen och hans bästa vän fransmannen som säljer glass i glassbilen går upp på ett tak och ser ner på ett annat tak där en man bygger en båt.
Den är fin.
Vill spela med i alla Ks kommande pjäser.
Och i nån klassiker.
Jag har bara spelat nyskrivet sedan jag gick ut skolan.
Jag vill så mycket. Det är bra.
Ser fram emot att få börja repetera igen. Jobba. Komma loss.
Släppa taget nappa tag i nåt nytt.
Nu ska jag äta tofuglass. Måste svalka strupen.
Borde kanske ta steget att bli vegan. Skaffa mig ramar och restriktioner.
Inte vara så dimmig i kanterna. Men jag gör inte reklam. Det är en ram.
Sluta snusa? Nja.
Alkohol? Nej.
Nu flög han med flygplanet förbi på himlen. Han gör konster.
Han stiger och stiger slår av motorn och faller och faller och sen startar han den igen och flyger vidare. Hissnande.
Och så låter det så konstigt när han stänger av motorn.
Den hostar och smäller.
Första gången jag hörde det trodde jag att det skulle gå illa.
Men han klarar sig jämt.
Hur har han råd att flyga så mycket? Bensinpriset är ganska högt.
Har börjat läsa Duck City parallellt med Flyga Drake. Den verkar bra. Den är rolig.
Sen ska jag läsa Volvo Lastvagnar. Doppler var fin. Och sen kanske Mig äger ingen.
Måste börja läsa manuset till Snäll också.
Från första augusti ska jag börja med det. Det har jag bestämt. En ram.
Minst fyra timmar per dag ska jag jobba med det. Måndag till fredag.
Då har jag sex veckor på mig innan turborepetitionerna som bara varar i en vecka börjar.
Sen ska det sitta.
Det blir roligt att åka till Åland. Och Finland. Där har jag aldrig varit.
Igår blev vi klara med all väggpanel i friggeboden. Pappa var stolt. Vi firade med lite vin.
På torsdag kväll ska vi hämta säng och lite annat i ett förråd.
Förråd, det snackades en jädra massa om förråd i 1 2 3 Schtunks Rikard den III.
Den var rolig. De är väldigt skickliga.
Känner för att gå ut och springa min runda, men det är för varmt.
Då springer jag i skogen. Studsar mellan stenar och undviker trädgrenar.
Och hästbajs.
Ikväll kanske. Om det inte är tropisk värme.
Det var det inte igår kväll men kvällen innan dess. Tropisk värme är när det är över 20 grader på kvällen. Och natten måste det väl vara också.
Min pappa berättade det. Han hade väl hört det på nyheterna.
Så han hämtade en termometer och kollade igår. Men det var bara 19.5 grader.
Inte tropisk värme. Nej.
Jag är 28 år och bor med mina föräldrar. Jag har inget eget hem.
Men snart en friggebod.

Inga kommentarer: