fredag 3 oktober 2008

Det var fint på Åland. Vi kom dit med färja. Kryssning.
Jag var tvungen att distansera mig till allt på båten.
Då blev det humor.
I en pub var det oktoberfest med ett oktoberfestband som spelade.
De hade typiska oktoberfestkläder på sig och log.
Det fanns kareokebar och Wallmanssalongershow och en man som sjöng covers med backtrack. När jag gick föbi första gången sa han
och här kommer en fin låt av Ted Gärdestad, För kärlekens skull...
Och så slöt han ögonen och smörade igång.
Andra gången jag gick förbi sjöng han Anthem. Såklart.
Det fanns taxfreeshop och många hade med sig pirror och köpte många öl.
Jag gick ner till den fönsterlösa hytten ganska snart och tittade på en film jag hade på datorn. Sov och gick av båten 06.45 svensk tid 07.45 finsk.
Vi hämtade vår hyrbil och bar upp all scenografi från ett källarförråd.
Körde till skolan vi skulle spela på. Vi fick ett samtal från Ponsoro, vår musiker, att han satt fast på arlanda. Planet var försenat. Ganska mycket verkade det som, men sen ringde det igen och då skulle det inte vara så försenat. Jag och A. kånkade in all scenografi och allt ljus och började bygga i rummet vi kulle spela i. Men sen när vi var klara ringde det igen och det visade sig att Ponsoro skulle bli skitsen i alla fall och jag och A. fick riva och bära tillbaka allt in i bilen igen och bestämma med rektorn att vi kommer i övermorgon igen. Det gick bra.
Vi åt ute i Mariehamn och det var gott. På rummet tittade Ponsoro på Family Guy och jag på en film. Vi delade rum. Han snarkar, men det gick förvånansvärt bra att sova.
Nästa dag gick vi upp tidigt och åkte till Kökar. En annan ö av Åland. Vi åkte färja dit och havet böljade. Vi spelade för en hel skola. Föreställningen riktar sig egentligen till lågstadiet, men det var roligt att alla kollade.
De var 35 stycken.
Vi fick Kökaräpplen som färdfrukt.
Vi åt ute på samma ställe som kvällen innan, men det var inte lika gott.
Nästa dag var vi tillbaka på första skolan och vi spelade för hela den skolan också.
De var 116 stycken. Det var lite många.
Sedan färja hem. Vi httade en Allerstidning och löste korsord tillsammans hela vägen hem. Jag och Ponsoro delar intresset för korsord. Vi gillar samma filmer och tycker Family Guy är väldigt roligt. Vi kommer bra överrens. A. kommer jag också bra överrens med.
Vi blev tvungna att köra upp på gångvägen utanför Kroumatas lokal i Stockholm. Det var inte så laglig bilkörning, men vi var tvungna. Svettigt kånkade in i deras lagerrum och sen satte jag mig på flygbussen att ta mig hem. Pust.
Jag fick inte tag i tågbiljetter så jag fick flyga.
Nu är jag i mors och fars nya lya i Stenungsund och den har en storslagen utsikt.
Senare idag ska jag till min lägenhet jag precis fått och ska börja packa upp.
Jag ser fram emot en skön vecka i Göteborg.

Inga kommentarer: