tisdag 7 oktober 2008

Jag har flyttat in i min lägenhet. Min låda på Hisingen.
Det känns bra. Jag hittade saker jag hade glömt att jag hade.
Jag hittade inte saker som jag trodde jag hade. Som till exempel bestick. Då kom jag på att jag och H-M som då var förälskade in i döden beslutade att det var ingen idé att spara mina. Vi skulle använda hennes, som var så mycket finare.
Jag fick äta middagen med stekspade.
Nästa dag gick jag på loppisrunda och hittade lite bestick och en fin brödlåda.
Jag behöver ganska mycket grejer. Stora grejer. Man borde ha tillgång till en skåpbil handla loss på blocket och sen bara åka runt i stan och plocka upp allt. Bokhylla soffa soffbord matbord stolar nån fin pall kanske och något att ha som skohylla. ja, stora grjer.
Jag kommer kunna trivas här tror jag.
Jag köpte ett dusckdraperi och en fin hink att ha soppåsen i igår.
Jag var på premiären av Mot väggen. S-M är väldigt bra. Jag smög med på festen ett tag och drack bubbel och vitt och åt av den goda kejtrade maten. Träffade maskören jag hade i Regeln och undantaget. Det var kul. Hon berättade att hon sett en äldre dam fastnat med foten på något sätt i ett spårvagnspår så att benet gått av. Hon såg benpipan. Hon kom fram till att Göteborg är farligt.
Hon verkade bli stressad av spårvagnarna. Hon såg dem överallt.
Jag gick hem ganska tidigt. Det är lite märkligt att vara på någon annans premiärfest. Man hör liksom inte dit. S-M övertalade mig att stanna ett tag i alla fall och det är jag glad för att hon gjorde, så fick jag prata lite med henne.
Idag ska jag på provfilmning för en informationsvideo för kriminalvården. Spännande.
Min förkylning vill inte ge sig. Nu har den utvecklats mer till en regelrätt förkylning. Snorig ont i halsen och känslan av att läpparna är lite svullna och avdomnade. Måste ta det lugnt idag. Se på film kanske och inte gå på AnnaMarias rörelsepass. Så får det bli.

Inga kommentarer: