onsdag 13 augusti 2008

Gick upp klockan kvart i åtta. Handboll Sverige SydKorea.
Synd på förlusten men jag är vid gott mod.
Tänkte gå ut och springa min runda, men det mullrade oroväckande i luften.
Fäktning. Hon är härlig svenskan.
De känner lite på varandra. Avvaktande fäktning.
(Paus)
Det är ju inte som på bio direkt, sa kommentatorn.
Sverige har fått ett nytt silver i cykel. Vi verkar vara bra på cykel.
Det är bra.
Fotboll Nigeria USA. Kul fotboll.
Det var som att man var på stranden - enormt ovanliga saker som hände, sa Glenn.
Jag vet inte vilka stränder han hänger på.
Efter det skulle jag ut och springa min runda. Svidade om. Gick ut och det kom en skur just som jag steg utanför dörren. In igen. Jag lyssnar på mullret.
Verkar inte bli nån springtur idag. Jag har inte sprungit på ett tag och helgens way out west gick inte i träningens tecken. Möjligen i gå och stå.
Jag hade tänkt bojkotta OS men icke. En bock i kanten.
Det har regnat oerhört mycket det senaste. Vissa skurar tror jag ska slå hål i taket på friggeboden. Låter som stenar mot plåten. Men än så länge torrt. Utanför är det sjö. Jag får vada i stövlar till mitt hus.
Jag har lärt mig all text nu till Snäll. Jag jobbar varje dag och det ska bli roligt att börja repa. Och vara i Stockholm.
Ringde och påminde vicevärden till min blivande lägenhet (hoppas jag). Min och broder Vs nya lägenhet. Han ska höra av sig.
Det är kineser som bor där nu. Undra om de är glada över medaljskörden än så länge?
Nu har det slutat regna.
Nu gör jag det. Nu.

Inga kommentarer: