måndag 11 augusti 2008


Tre dagar way out west. Puh.
En klubbkväll på torsdagen, på Kajskul 8 plus Storan.
Det blev sent och blött.
Fredag trött men igång efter Kjellvander.
Hemmapizza hos broder D. Jag såg honom gå omkring med en stege en stund i lägenheten. Sedan visade han varför.
Högt upp nånstans i lägenheten hittade han sin souvenirspritflaskesamling sedan tidigt nittiotal. De gick vi loss på och smugglade in på området.
Broder D blev av med sin på ölområdet.
Vad är det här då?
Det är en liten flaska sprit.
Den får du inte ha.
Nä den får du.
Jag hade en cointreau med på lördagen och den drack jag när jag var på toaletten.
Jag stank apelsin efter det.
Jag lyckades undgå att gå ner i bäcken på ölområdet, men det fanns andra.
S med hatten gick ner sig och satte sin öl rakt på hakan.
Herr B. den glade gick ner sig med en öl och ett glas rött, de var halvtomma när han kom tillbaka.
Skvätt skvätt.
Banden var fantastiskt bra.
Sonic youth. Det var som Kus hade sagt:
Det här är det bästa jag sett på två år. Vet du vad jag såg då?
Nej.
Sonic youth.
The national och den fansatiskt snygga violinisten. Som han vevade med stråken och håret!
Sigur ros och de fina bollarna och den vitklädda orkestern och broder danielfansen grät.
Det är något fint över det att så många människor står vända åt samma håll.
Lördag var jag ännu tröttare men kom igång efter en fika med Sif.
Broder d var och hjälpte en vän flytta.
Jag avundades honom inte.
Jose Gonzales. Det var härligt att det var så bra ljud på alla konserter.
Mera öl. Hämtmat på thaien och souvenirspritflaskor.
Silverbullit. Jösses och vilken avslutning med Freddie Wadling.
Håkan var glad och säker som vanligt, sen pratade jag med en obehaglig person som var oerhört hatisk mot Håkan Hellström jag tyckte det var konstigt att han la ner så mycket energi på något han hatade.
Sif och S med hatten tyckte en smocka hängde i luften så de reste sig och jag följde efter. Sen skojade vi om det en stund.
Flaming Lips och sina telletubbies aliens och kärlek.
Mr Young.


S. med hatten gjorde en snygg sladd med cykeln framför Sif.
Alright, sa hon. Imponerad över sladden.
Svor lite vid Henriksberg och gick till Kingshead, inte där heller, och sen en väldigt trevlig stund på Publik.
Notting hill och att jag trodde jag tappat mitt körkort
jag ojade mig så att alla tillslut var engagerade i körkortsletande.
Sen hittade jag det i plånboken men i ett annat fack än vad jag brukar ha det i.
Då gick jag och broder d hem.
Vaknade urslut på söndagen och Sif låg i vardagrummet.
Broder d. och S skulle på släktkalas i Borås.
Jag avundades dem inte.





Fikade med Sif och gick igenom festivalen dag för dag timme för timme.
Vi var väldigt nöjda. Det var mycket roligt som hände och mycket bra musik.
Sen åkte jag buss.
Idag har jag inte gjort så mycket.
Lagt stämpelkort på lådan. Löst korsord. Läst Snäll.
Jag mailade Västrahamnsteatern. Jag vill gärna göra något på deras scen.
Jag skrev och Nallebjörnen och Kabaresk.
Måste höra av mig till K. om de svarar.
Kan vi göra den tillsammans.
Jag gillar idén att dramatikern sitter med och säger repliker då och då.
Lägger sig i. Och att pojken tycker dramatikern tar för mycket plats.
Skådespelaren?
Jag tror att det kan funka. Teater/reading/metapjäs.
Och en pojke som inte har det så bra.



Inga kommentarer: