måndag 4 augusti 2008



Nu är den klar. Friggeboden.
Det är lite saker kvar invändigt. Dra el måla taket väggarna lägga in nåt platsgolv. Men det gör vi nog nästa sommar. Elen kanske vi hinner göra i år.
Jag har sovit två nätter i den. Det är mysigt, som ett eget hus.
Tog bilen till Stenungsund. Det regnade.
Jag tänkte på Ghostdog och gick långsamt och kontrollerat i regnet.
Gick till kamerahuset och hämtade ut massa bilder.
Arvikafestivalenbilder. Bilder på statyer och andra konstverk i Pilane. Arbetet med friggeboden.
Måste köpa album att sätta in dem i.
Pyssel. Tid för att rensa tankar, inte tänka på nåt.
Mamma ringde. Hon och broder V. var också på torget.
Fika?
Ninas Konditori?
Sagt och gjort. Det är så fint där. 50-tals inredningen ser ut som den gjort i alla år.
Kaffe och äppelkaka med vaniljsås. Mamma och broder V. tog klassiska tekakor med tjocka skivor leverpastej och saltgurka.
Vi köpte en present till pappa. Sen åkte vi hem.
Jag har spelat in två nya sånger i stugan. Jag blev nöjd med dem.
Imorgon ska jag upp tidigt. Jag ska på möte på kulturarbetsförmedlingen.
Träffa min handläggare. Lägga upp en handlingsplan för hur jag ska få jobb. Jodåsåatt.
Ska gå lite på stan. Kanske köpa de där blivande fotoalbumen.
Kanske fika med någon. Sif. Eller A. Henne var det länge sedan jag såg.
Hon kanske är i Stockholm i och för sig, och spelar cello i en teaterföreställning.
Nu ska jag läsa Snäll. Det är måndag och jag har inte gjort mina timmar.

Inga kommentarer: