måndag 18 augusti 2008


Jag var märkbart trött igår. Hade varit på fest.
Sommarfest på Henån. Vi kastade frisbee spelade fotboll, med uppblåsbara mål.
Jag gav broder D en lårkaka. Han sprang i mig.
Jag är hård som sten.
Jag var med i första vinnarlaget. Det gör mig inget att vinna. Det är kul.
Det grillades en herrans massa haloumi. Jag drack vin och folköl.
Sif var där och hennes kompis ryssan. Hon var rolig. Hon kände Henke.
Hon var från Uppsala hon med.
Världen är liten. Sverige är litet.
Jag hängde lite med några barn. Ett av barnen R. hade på sig en plastkona på huvudet.
Jag började sjunga Bob Hunds Jag är en idiot och R. trodde att han fyllde år.
För att det är då man sjunger för någon.
Sen skulle jag prova konan, men han sjöng inte för mig. Han tittade åt ett annat håll.
Kvällen slutade på logen i ljuset av
kulörta lyktor.
Det blev senare än planerat och värdparet bjöd på lådvin.
Hörde en Divine Comedylåt i bilen på väg hem som var på pricken som jag känner mig.
Igår såg jag och mamma på Barnhemmet. Den var väldigt bra.
Vi såg den när det fortfarande var ljust ute.
Jag kände mig nere och ensammast i världen en stund. Helt utslagen.
Gråtande.
Det var ändå ett tag sig sedan det var så illa.
Jag försöker se det som ett gott tecken.
Jag är inte van vid att må som jag gör.
Jag brukar tycka att man kan ha att vara lycklig som grundmående.
Men nu vet jag inte. Jag känner mig inte helt hemma där jag är för tillfället.
Fick mail av Grete. Hon ska skicka scenkostymen för provning.
Kanske behövs den sys in.
Hon är vänlig i sina mail. Det är fint.
Jag har bokat in tre föreställningar på dans och teater festivalen i Göteborg.
Ikväll ska jag se That night follows day. Det blir spännande.
Ska träffa F. Hon ska också på den.
Blev irritterad på Martin Timells bror. Han var på TV och jag tyckte han gav ett osympatiskt intryck. Jag känner inte honom.
Gick och la mig tidigt.
Idag mår jag lite bättre och ska nog ut och springa.
Det blir skönt.
Nu ringde mitt gammelex. Hon bor i Malmö.
Hon har skrivit en pjäs som hom ska spela i Malmö i höst.
Den ska jag försöka se. Hon skulle skicka manuset.
Jag vill läsa det. Det ha rjag sagt till henne tidigare.
Och nu var hon redo att skicka det.
Sen skulle hon till Gotland.
Undra när jag åker dit igen.
Får söka jobb på Romateatern. Då kanske jag kommer dit.



Inga kommentarer: