lördag 23 augusti 2008

Åkte in till Göteborg, det var i torsdags.
TF-medlemmar hade möjlighet att se Det Osynliga gratis.
Jag var en av dem som uttnyttjade tillfället.
Mycket viktig föreställning.
Den spelades i samband med en pressträff inför utgivandet av en bok om kulturpolitik.
Den delades ut gratis.
Måste läsa den. Vill kunna sätta mig in i kulturpolítiken mer och ha möjlighet att förstå mer av vad som händer.
Vilka krafter som styr.
Och kanske vad jag kan göra.
Sen fikade jag med Rik.
Han gjorde bokslut över sommarjobbet han har haft. Som matmor.
Han behövde en paus.
Fiket, på Bangatan, sköttes av spanjorer. Vi fick beställa på engelska.
Toast and coffey.
Sen visade Rik mig "stans bästa bageri". Han köpte ett bröd.
Det var litet och runt men vägde tungt.
Ett rejält bröd.
AnnaKarin från skoltiden i Stenungsund tittade fram från baket i förklä.
Nämen hej
Nämenhej
Det var längesedan.
Hon gick på samma utbildning som Sif har gått i Borås. Hon hade inte sett Sif. Nej.
Gick till Pustervik. Rik fick tag i biljett till aftonens dansföreställning.
Apris par corps.
Vi skildes åt och jag gick upp till Broder D. Han kollade på en spännande pingismatch med Persson.
Tror det var kvarten. Som han vann, men nu vet vi att han förlorade både semifinal och bronsmatch.
Att han blev fyra.
Det visste vi inte då.
Det var spännande. Vi ropade ja när han vann. Vi gladde oss.
Vi drack kaffe och tittade på fotboll och Broder D vek huvudet åt höger och somnade.
Gick och mötte Sif innan dansen. Hon var trött efter arbetsdagen.
Nu får föreställningen vara bra, för annars kommer jag att somna, sa hon.
Mötte upp Rik och fick bra onumrerade platser.
Föreställningen var helt fantastisk.
Tjusig, hisnande, vacker, våldsam och kärleksfull.
Min kropp suktade efter att få röra sig.
Ha ett rörelsepass med Micke. Tillsammans med H-M. Som förra sommaren.
Rörelseimpro. Slänga sig och se vad som händer. Utmana sina gränser.
Sina uppfattingar om vad som är möjligt. Gå längre.
Sugen på att svettas och känna mig stark och fri. I kroppen.
Kroppskontakt.
Rik och Sif tog en öl och jag fick en passionsfruktläsk.
Vi pratade om upplevelsen.
Sen åkte jag till Broder V. Mamma var där och skulle åka bilen hem till Tjörn.
Jag passade på att åka med.
Broder D skulle också med.
Vi tittade på ett hus som han fått ett erbjudande om visning på en lägenhet i.
Det såg fint ut.
Väl hemma drack vi ett glas vin tillsammans.
Jag och Broder D lyssnade på Metallicas nya låt som de släppt på hemsidan.
Vi var trevande i vad vi tyckte. Njaä. Hamnade vi på.
Om Metallica kommer till Ullevi nästa sommar skall vi gå och se dem.

Inga kommentarer: