onsdag 3 september 2008

Idag skrev jag under ett förstahandskontrakt.
Det är första gången jag gör det.
En tvåa på Hisingen. Jag får tillträde till den den första oktober.
Då är jag i Finland.
Jag har ett hem. En bas.
Jag kommer säkert att flacka runt ändå. Det är frilansarens lott. Jag har inget jobb i Göteborg.
Men jag har ett hem att komma till på helger och vid ledighet.
Det känns oerhört bra.
Det verkar som att jag har jobb i vår.
Allt är inte helt klart ännu, men med största sannolikhet får jag jobbet.
Jag har lärt mig att man inte ska ta ut någonting i förtid i den här branchen.
Allt kan hända tills man faktiskt sätter sin kråka på pappret, men jag kan inte hjälpa att jag redan nu gläds åt det.
Jag tappade min mobiltelefon i golvet idag.
En del som jag inte trodde kunde tas loss flög all världens väg.
Längst upp på telefonen där den lilla antennen sitter.
Jag trodde den gick av. Det var ingenting innanför det som är antennen.
Bara plastskal.
Men allt verkade vara i sin ordning. Det är en bluffantenn.
Jag satte dit biten igen, men ända sedan jag tappade telefonen verkar den ha fått nedsatt täckning.
Jag hoppas att det är tillfälligt. Just nu har jag inga pluttar täckning.
Jag brukar ha minst tre här på Tjörn.
Kan det vara så att den får nedsatt kapacitet om man tappar den?
Jag trodde det var antingen eller.
På eller av.
Kanske var det så att något otroligt viktigt men litet som ska sitta i antennen åkt av. Något så litet som i trumhinnan. Hammaren kanske.
Så nu hör den lite dåligt.
Jag väntar dessutom ett viktigt samtal imorgon bitti.
Jag åkte till Stenungsund för att se om det fanns en billig telefon.
En att bara ringa och smsa ifrån.
Så jag kan ta emot det viktiga samtalet imorgon.
De hade ingen.
På nätet stod det att butiken jag var i hade en billig i lager.
Det hade de inte. Tro inte allt som står på nätet.
Det är bara ljug allting.
Kanske sitter jag och ljuger?
Säger att jag har tappat telefonen när jag inte alls har gjort det?
Jag gjorde en fin tavla igår.
Jag byter ämne. Det kan man göra i pressade situationer.
Imorgon åker jag till Luleå. Nu bytte jag igen.
Det skall bli härligt att träffa K.
Jag skall möta honom vid flygbussen. Det har han bett mig om.
Att möta honom. Då gör jag det.
Det blir härligt att andas in Luleås lukt igen.
Jag tror jag minns den.

Inga kommentarer: