torsdag 25 september 2008

Trött efter en tredagars spelvecka. Trött för att jag behövt gå upp så tidigt. Jag har under tisdagen och onsdagen behövs ta en tunnelbana klockan 06.24 och imorse tvungen att ta en klockan 05.48
Det är tidigt. Och så är jag dessutom sjuk i systemet.
Det gör ont att vakna. Rent fysiskt ont.
Och så är det mörkt. Allt talar för att det är en oerhört korkad idé att stiga upp och vakna. Så har det känts dessa mornar.
Det har gått bra att spela. Rimbo, Norrtälje och Hallstavik.
Barnen verkar gilla det. Häromdagen fick jag en kram av en flicka och ett fotbollssamlarkort av en pojke. Tecknen på uppskattning kan se olika ut.
Nästa stopp, Åland. Vi åker dit på måndag.
Där har jag aldrig varit.
Var hemma hos K. igår. André var där också. Det bjöds på paj och rödvin. Ekologiskt rödvin. Andra flaskan var godast. Vi var eniga om det.
När André frågade om jag hade kontakt med min förra tjej så kopplade jag "förra tjej" med Moa och inte H-M som han menade. Som K förstod att han menade.
Jag noterade detta och såg det som att jag kanske inte kommit så långt i processen. H-M processen. Låter som att jag har en beef med en klädjätte.
Jag ringde min gamla teaterlärare från Fridhem idag. Vi ska ses i helgen. Det blir roligt. Han känner kvinnan jag spelar med nu och hon umgås med hans mamma.
Liten värld. Liten som ett nöt.
Jag försökte hitta tvättstugan, eller där man bokar tvättstugan i huset jag bor i.
Jag hitta den inte. Massa dörrar jag inte kom in i. I källaren. Och lyset envisades med att släcka sig hela tiden. Började fantisera om monster. Händer som tar i en i mörkret och att de är borta så fort man tänder. Härligt.
Så länge min egen fantasi skrämmer mig är jag nöjd.
Men jag måste verkligen tvätta. Inte många kallingar kvar nu. Och t-shirten jag spelar i luktar verkligen illa. Att den lukten kommer av mig. Det ger perspektiv på nåt sätt. Jag svettas så mycket. Varför?!
Nu tar jag ett glas vin och ser fram emot en lång natts sömn.
Jag funderar på att bädda i Rs bädd. Jag vaknade och hade vrålont i mitten av ryggen. Det högg så att jag varken kunda andas ut eller in. Huh, liksom.
Kanske är det skonsammare i hans jättesäng.

Inga kommentarer: