söndag 21 september 2008

Träffade Chribba i lördags. Vi fikade. Hans yngsta sov i vagnen.
Fiket hade inget bryggkaffe. Jag fick ta en latte istället.
Det var ett fotbollsfik vid Hornstull.
Dockteater Tittut hade haft premiär. Vi gick dit, till tårta och vin.
Godis fanns också, och salta pinnar.
Där hängde A. och Chribbas andra barn. Den äldre av dem.
Det är väldigt fina barn.
Jag blev inbjuden till Chribbas 30årsfest. Hoppas jag kan gå. Hoppas jag är i Stockholm då.
Senare gick jag på tre systrar. Själv. Jag tycker det är helt okej att gå på teater själv. Det kan vara skönt.
Åkte hem. Såg på TV till alldeles för sent.
Sov gott i natt.
Åkte till Gävle idag. Åkte tillsammans med G. och Andre. Det var länge sedan jag träffade G. Minns inte när det var. Han kommer ifrån Gävle.
Vi spelade TP på tåget dit. G. hade det på sin mobiltelefon. En mobiltelefon Andre haft innan. G. har köpt den av honom.
Andre vann alla gånger. Han är smartast. G. kom tvåa, han är näst smartast och jag är bara dum.
Sista gången vi spelade, det var på hemvägen, lyckades jag komma tvåa.
Gävle var fint. Det fanns många bockar där.
Vi pratade lite om bocken. Hur den brinner upp.
Att den ett år blev rammad av en raggarbil. Då välte den.
Vi var hungriga och letade efter någonstans att äta. Till slut hittade vi en kinarestaurang som var öppen. Tofu och grönsaker och friterad banan med glass till efterätt. Det var gott.
Sen tittade vi på när K. och Annasoley läste lösryckta repliker till varandra med olika ljudlandskap och låtar i bakgrunden under tre timmar. Det var fint och bra.
Synd att vi inte hann sitta ner längre.
Vi åkte tåg tillbaka, spelade TP.
Skildes åt på centralen.
G. jobbar på Nobelmuseet i Gamla stan. Ska nog gå dit på lördag. Gå på en visning kanske. Bergmanutställning.
Nu verkar det vara en dålig film som börjar på TV.
Zapp.
Det går så mycket strunt på TV.
Varför tittar jag? Varför stänger jag inte av?
Ja, den är ju som ett sällskap.

Inga kommentarer: